zaterdag, april 08, 2006

woorden staan voor waarden, maar waarden staan boven woorden

Ik hou van jou

Ik lach om de woorden.

Het voor de alles overschaduwende gevoelsuitstorting te alledaagse vocabulaire verdampt in de gloed van een verhitte, kolkende vuurzee van diepgewortelde verlangens waaruit ze is ontsproten
nog voor je die
ooit
zal vernemen
zodat er
voor jou
alleen maar overblijft
een etherisch aftreksel
van wat ooit
een waarde was
..

Zijn de woorden de waarden waardig ?
Zijn woorden waarden waardig?


Slaapwel,
want je bent het waard ;)

3 Comments:

At 10/4/06 21:46, Blogger rideronthestorm said...

:D dt-fouten: gruwel gruwel;)
U zult er geen vinden van mij op deze blog, of waar dan ook eigelijk, da zeg ik u me zekerheid !!!


Maar oei begrijpde het nie ofwa ?
Swel spijtig..

Hulpwoordje, als ik nou ies zeg:

Het gaat over de ontoereikendheid van de menselijke woordentaal. We gebruiken woorden om dingen (waarden) uit te drukken, duidelijk te maken, maar naargelang de intensiteit van die waarden, gevoelens, kunnen we met woorden nooit volledig en/of correct een uitdrukking in taal geven van wat we bedoelen.
Zo bv; ik hou van je; da is zo een standaardzin die, omda ze zooo veel gebruikt wordt, te pas en te onpas, gewoon zijn waarde verloren heeft. Da is een nietszeggend zinnetje geworden, omdat die slachtoffer is van zn eigen succes in zekere zin. Gevolg; as ge iemand doooodgraag ziet en bemint en al, en ge zegt ik hou van jou, dan is da zinneke eigelijk u boodschap niet waardig: u gevoelens zijn nl. veel dieper dan da overgebruikt zinnetje. Het gevaar bestaat dan dat de ontvanger van da zinneke helemaal niet onder de indruk is en helemaal niet de essentie van u bedoeling kan doorhebben, vanwege het doodgewoon karakter van da zinneke 'ik hou van jou', ook al is je bedoeling 999x zo sterk en diep en gemeend.
Kortom: woorden laten mensen wel eens in de steek.

Het moet hier ongeveer op neerkomen..
Onder voorbehoud:p
Leest het nu nog ies mss ;)

Ik ben in een diepzinnige bui, vrees ik :);)

 
At 11/4/06 12:03, Blogger rideronthestorm said...

Ah ge ziet tis allemaal simpelder dan da het der uit ziet he;)

Gelek da wiskunde nietszeggender is dan da het eruit ziet:p
Hmm, lekker afgeve op wiskunde..

 
At 12/4/06 23:31, Blogger rideronthestorm said...

:) Ge hebt overschot van gelijk Ineke.. Geen woord meer over je-weet-wel-wat ;)

Tof da je de diepzinnigheid weet te appreciƫren, en da ze je raakt.
Want diepzinnigheid die je niet begrijpt, dat is zoals fijnproeven met een verstopte neus ;)
Driewerf hoera !!!:d

 

Een reactie posten

<< Home